پلیس انگلیس با استفاده از زور چادرهای معترضان ضدسرمایه داری را جمع كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموران پلیس در نخستین دقایق بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویچ به همراه دهها نفر از ماموران اجرای احكام شهرداری منطقه 'سیتی' لندن،چادرهای معترضان را در محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل' محاصره كردند و سپس به زور اكثر چادرها و وسایل معترضان را به خودروهای حمل زباله بار زدند.

حدود 50 تن از معترضان با ایجاد موانع چوبی در بخشی از محوطه كلیسا ساعاتی را در مقابل عملیات پلیس و ماموران شهرداری مقاومت كردند ولی در نهایت توسط نیروهای پلیس ضدشورش از محل اخراج شدند.

در جریان جمع آوری چادرهای معترضان ضدسرمایه داری، درگیری های پراكنده ای میان ماموران پلیس و تعدادی از معترضان روی داد كه در جریان آن چند نفر دستگیر شدند.

معترضان شعار می دادند: ما 99 درصد هستیم، همه جا را اشغال می كنیم، پلیس شرمت باد، بانكداران و سرمایه داران عامل تشدید فقر و بی عدالتی هستند و ...

پلیس لندن هنوز آماری از تعداد دستگیر شدگان ارائه نكرده ولی منابع نزدیك به جنبش 'لندن را اشغال كنید' به خبرنگار ایرنا گفتند كه حداقل 12 نفر دستگیر شده اند.

'ایان' یكی از معترضان كه از چهار ماه قبل در این كمپ اعتراضی حضور دارد، به خبرنگار ایرنا گفت: حمله شبانه به كمپ ما كه به مركزی برای اعتراض مسالمت آمیز علیه سودجویی و طمع ورزی بانكداران و سرمایه داران تبدیل شده بود، واقعا شرم آور است.

وی افزود: پلیس با استفاده از زور چادرهای معترضان را با عجله جمع كرد تا هنگام شروع ساعت كاری مردم و كارمندان شاهد مقاومت ما نباشند.

وی تاكید كرد: چادرهای ما از مقابل كلیسای 'سنت پل' به خواست سرمایه داران جمع شد ولی ما به اعتراضات خود همچنان ادامه خواهیم داد.

'لوسین' یكی دیگر از معترضان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آینده جنبش 'لندن را اشغال كنید'، گفت: ما به چند محل دیگر كه همچنان در اشغال داریم، منتقل می شویم و به اعتراض مان ادامه می دهیم.

وی تاكید كرد: پیام ما و همه مخالفان نظام سرمایه داری در سراسر جهان طی ماه های اخیر تاثیر خود را بر افكار عمومی گذاشته است و به همین دلیل جمع كردن چادرها، پایان كار جنبش نخواهد بود.

وی اظهارداشت: جای تاسف دارد در كشوری كه خود را مهد دموكراسی و آزادی می داند، یك كمپ اعتراضی مسالمت آمیز هم تحمل نمی شود.

ماموران پلیس ساعاتی قبل از شروع عملیات خود، همه خیابان های منتهی به كلیسای سنت پل را مسدود كرده بودند و اجازه نمی دادند هیچ كس به آن محل نزدیك شود. تعدادی از ماموران نیز برفراز ساختمان های اطراف حضور داشتند.

معترضان ضدسرمایه داری موسوم به جنبش 'لندن را اشغال كنید' از حدود چهار ماه پیش محوطه مقابل كلیسای سنت پل را در منطقه مالی لندن موسوم به 'سیتی' به اشغال خود درآورده و صدها چادر را در آنجا برپا نموده بودند.

دادگاه استیناف انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته تقاضای تجدید نظر معترضان ضدسرمایه داری لندن را علیه حكم تخلیه این محوطه كه در نزدیكی بازار بورس لندن قرار دارد، نپذیرفت و اجازه نداد جنبش 'لندن را اشغال كنید' علیه حكم دادگاه عالی لندن تجدیدنظر خواهی كند.

قاضی دادگاه استیناف، پس از بررسی درخواست معترضان ضدسرمایه داری اعلام كرد كه رای دادگاه عالی مبنی بر ضرورت تخلیه محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل' در شهر لندن قانونی است و امكان تجدیدنظر نسبت به آن وجود ندارد.

شهرداری منطقه 'سیتی' لندن چندین بار این معترضان را به سد معبر و بر هم زدن آرامش مردم آن منطقه و همچنین بازدیدكنندگان كلیسای سنت پل متهم كرده و خواستار برچیده شدن چادرها شده بود ولی این درخواست ها از سوی جنبش 'لندن را اشغال كنید' رد شد.

در پی بالاگرفتن اختلاف نظرها درباره حضور معترضان در مقابل كلیسای 'سنت پل'، مقامات شهرداری در اواخر سال گذشته میلادی به دادگاه شكایت كردند كه در نهایت قاضی دادگاه علیه معترضان رای داد.

یك سخنگوی این جنبش به ایرنا گفت: هر چند كه همه مسیرهای قضایی برای حفظ كمپ ضدسرمایه داری در مقابل كلیسای سنت پل طی شده است ولی ما همچنان به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

جنبش ضدسرمایه داری انگلیس در حال حاضر علاوه بر محوطه مقابل كلیسای 'سنت پل'، چند ساختمان و محوطه دیگر را نیز در مركز لندن در اشغال خود دارد كه فعلا شكایتی در مورد آنها مطرح نشده است.

یك فعال مدنی سرشناس انگلیسی و از حامیان جنبش ضدسرمایه داری نیز پیشتر در مصاحبه با ایرنا از حكم دادگاه علیه معترضان ضدسرمایه داری اظهارتاسف كرده و گفته بود كه این معترضان طی ماه های گذشته به شیوه كاملا صلح آمیز و مدنی علیه بی عدالتی و ناكارآمدی نظام سرمایه داری مبارزه كرده اند.

'بروس كنت' درباره حكم دادگاه لندن در مورد برچیدن چادرهای معترضان از مقابل كلیسای 'سنت پل'، اظهارداشت: من از شنیدن حكم دادگاه ناراحت و متاسف شدم، چرا كه اعتراضات جهانی علیه نظام سرمایه داری را یك اقدام مدنی درست می دانم كه می تواند به اصلاح نظام موجود كمك كند.

وی افزود: مخالفان نظام سرمایه داری در لندن همچون دیگر معترضان ضدسرمایه داری در سراسر جهان طی ماههای گذشته توانستند پیام بسیار قوی و موثری را برای مردم و مسئولان بفرستند. آنان بسیار سازمان یافته و مدنی هستند و همه مقررات را رعایت كرده اند بنابراین برخورد با این معترضان اقدام درستی نیست.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
nariman در تاریخ : 1390/12/9/2 - - گفته است :
به روز ترین وب دانلود موزیک و موزیک ویدیو

اگر با تبادل لینک یا بنر موافقی به وب من سر بزن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: